FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Vi har samlet et par af de oftest stillede spørgsmål vi har modtaget over årene - vi håber du finder svaret på dit spørgsmål. Eller er du meget velkommen til at kontakte os her

Bestilling og levering

Hvis alle varer er på lager, så leverer vi indenfor 5 - 10 arbejdsdage

Hvor kan jeg købe Mandalay havemøbler ?

Du kan købe alle dine Mandalay havemøbler i en af vores salgsudstillinger eller her på mandalay.dk. Du finder alle modeller og priser i Netbutikken.
Du kan også vælge at besøge en af vores salgsudstillinger i hhv. Herlev, Aarhus eller Odense. Find adresser og åbningstider ved at klikke her

Hvordan handler jeg i Netbutikken?

  • For at foretage et køb på mandalay.dk skal du igennem følgende 8 trin:
  • 1) Find den eller de varer, som du ønsker og læg dem i indkøbskurven
  • 2) Gå til kassen via kurven øverst til højre
  • 3) Indtast dine personlige oplysninger
  • 4) Gør dig bekendt med og godkend vores forretningsbetingelser
  • 5) Vælg afhentning eller levering. Eventuelle kommentarer til leveringen noteres i bemærkningsfeltet
  • 6) Vælg betalingsmåde
  • 7) Indtast betalingskortdata
  • 8) Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Så snart du har godkendt købet, modtager du en ordrebekræftelse på din mail

Kan jeg få mine varer leveret til døren?

Ja, vi leverer direkte til din dør. Hvis du ikke kan være hjemme, må du meget gerne anføre om og hvor vi må stille varerne. Du kan altid kontakte os og aftale nærmere omkring leveringen. Når du ønsker, at varerne stilles, er det på eget ansvar.

Kan jeg få stillet møblerne et bestemt sted?

Ja, det kan du godt. Du skal bare huske at anføre det i kommentarfeltet, når du vælger "levering på adressen". Beder du os om at stille varerne, så vær opmærksom på, at det er på eget ansvar.

Kan jeg vælge at afhente mine varer?

Ja, du har mulighed for at vælge "henter-selv", når du bestiller. Vær opmærksom på, at vi har lager og vareudlevering i både Herlev og Aarhus. Det kan dog til tider være nødvendigt at bestille enkelte varer hjem til lageret i Aarhus. Du modtager automatisk besked, når dine varer er klar til afhentning. Er alt på lager, så kan du afhente dine varer indenfor 5-10 dage.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse - hvad gør jeg?

Hvis du ikke har modtaget vores automatiske ordrebekræftelse på din mail, er årsagen ofte enten, at der enten er en tastefejl i din emailadresse eller, at ordrebekræftelsen er landet i mappen for "u-ønsket post". Hvis det er tilfældet, må du endelig kontakte kundeservice, og vi sender en kopi af bekræftelsen til dig som pdf

Kan jeg fortryde mit køb?

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet. De fjorten dage starter først fra den dag, hvor du modtager varerne. Du kan læse mere om fortrydelse af køb i vores handels- og leveringsbetingelser.

Hvad er jeres handels- og leveringsbetingelser

Du kan altid finde vores gældende handels- og leveringsbetingelser på mandalay.dk - enten ved at klikke i menuen her på siden eller i bunden af mandalay.dk. Du modtager dem også som vedhæftet fil sammen med din ordrebekræftelse. 

Jeg har desværre en reklamation - hvad gør jeg?

Hvis du har en reklamation på en af dine varer, vil vi bede dig om at udfylde vores reklamationsformular her på hjemmesiden. Beskeden sendes derefter direkte til teknisk afdeling. Du hører fra os inden for 7 arbejdsdage. Du finder reklamationsformularen enten via menuen på denne side eller i bunden af mandalay.dk

Hvordan er holdbarheden af jeres flet?

Vi anvender kun det anerkendte mærke SunLoom til vores fletmøbler. Flettens faste og samtidig bløde PVC-overflade, og en kærne af ca. 500 polyestertråde, giver en utrolig stærk og vejrbestandig flet. Dette gør, at SunLoom har en lang levetid - selv under danske vejrforhold.

Falmer SunLoom flet?

Nej, SunLoom fiberflet er UV-behandlet. Den falmer ikke, knækker ikke og bliver aldrig slap.

Ruster stel i aluminium?

Alle Mandalays stel er i pulverlakeret aluminium. Aluminium ruster ikke 

Falmer eller skaller pulverlakeringen?

Nej. Til vores pulverlakering anvender vi udelukkende det anerkendte varemærke, Tiger, som er markedet pt. bedste UV-behandlede pulverlak.

Hvad er HPL?

Højtryks kompaktlaminat (HPL) er et hollandsk kvalitetsprodukt udviklet til udendørs facadebeklædning. Det er UV-behandlet, 100% formstabilt og helt vedligeholdelsesfrit.

Er højtryks kompaktlaminat det samme som non-wood?

Højtryks kompaktlaminat (også kaldet HPL) er ikke non-wood. HPL er formstabilt, farvebestandigt og upåvirkelig overfor temperatursvingninger. Non-wood er plastik, der som oftest ikke har disse kvaliteter.

Er jeres teaktræ bæredygtigt?

Vores teaktræ fældes plukvis i skove og plantager i Indonesien. Genplantningen sker løbende, og der er begrænsninger på hvor meget der må skoves pr. hektar. Vores leverandør i Indonesien er Flegt-cetificeret, så der sikres genplantning. Vi arbejder på at indgå i et nyt samarbejde der skal sikre yderligere genplantning.

Hvordan vedligeholder jeg mine Mandalay havemøbler?

Vi har lavet en overskuelig guide til vedligeholdelse og rengøring af vores havemøbler. Du finder den via menuen på denne side eller ved at klikke her

Skal jeg vedligeholde kompaktlaminat?

Højtryks kompaktlaminat, eller HPL, behøver ingen særlig vedligeholdelse, blot aftørring af overfladerne, når de trænger til det. Vi anbefaler dog at ætsende elementer aftøres hurtigst muligt - eksempelvis fugleklatter.

Skal jeg vedligeholde SunLoom flet?

SunLoom flet er vedligeholdelsesfri. kan rengøres med en mild sæbeopløsning. Husk at skylle efter.

Hvordan vedligeholder jeg mine havemøbler i teak?

Til daglig rengøring bruges en fugtig klud, opvredet i en mild sulfoopløsning. Til hovedrengøring anvendes kraftigere rengøringsmidler som brun sæbe eller trærens.

Hvorfor er der kommet mærke pletter på mine teak havemøbler?

De små sorte pletter eller striber i overfladen er som regel alger, der fremkaldes af fugt og varme. De er ikke skadelige og fjernes med et algerensemiddel som f.eks. Rodalon eller brun sæbe.

Skal teaktræ olieres?

Man behøver ikke at oliere teaktræ af hensyn til længere holdbarhed. Oliering foretages, hvis man ønsker at bibeholde den gyldenbrune overflade, eller hvis man ønsker at beskytte overfladen mod pletter.

Kan teaktræ tåle at stå ubehandlet?

Ja, ovntørret teak i god kvalitet er fra naturens hånd både meget formstabilt og olieholdigt. Det betyder, at man ikke behøver at tilføre det olie for at undgå, at det revner og tørrer ud. Den ubehandlede overflade vil blive afbleget af vejr og vind og med tiden udvikle en sølvgrå overflade. 

Kan teaktræ sæbebehandles?

Ja, hvis man ønsker at beskytte overfladen mod pletter, kan man mætte den med sæbespåner.

Kan jeg skifte fra sæbebehandling til oliering - og omvendt?

Ja, men inden man skifter, skal overfladen afrenses for rester af sæbe eller olie. Husk det er enten oliering eller sæbebehandling - ikke begge dele.

Mine teak havemøbler er blevet grå - kan teakfarven komme frem igen?

Ja, det kan det, hvis du bruger et to-komponent træ-rensemiddel, gerne kombineret med en rystepudser eller sandpapir. Det koster knofedt og tid, men resultatet bliver flot.

loader