Handelsbetingelser og fragt

Mandalay blev etableret i 1995 efter danske snedkertraditioner og med ønsket om at levere højkvalitetsmøbler til det danske marked. Vi forudsætter at du læser betingelserne på denne side, inden du handler på mandalay.dk. Vi forpligter os til – ud over at følge lovgivningen – at leve op til disse betingelser.

 

Sidst opdateret 21. september 2023

 

Afhentning af købte varer 

Levering og leveringspriser

Bemærk venligst, at der uden for højsæsonen i perioden 1. september til 1. marts kan forekomme længere leveringstid på havemøbler

 

Såfremt alle varer er på lager, vil vi levere varerne inden for 2 - 5 arbejdsdage eller senest inden for 30 dage. Ved levering skal du kvittere for modtagelse. Bemærk: Vi leverer ikke til ikke-brofaste øer

 

Leveringen sker til kantsten - fragtmanden kontakter dig forud for levering og aftaler nærmere dato og tidspunkt. Forsendelse med GLS leveres til nærmeste pakkeboks.

 

Levering Danmark

Har vi alle varer på lager, så leverer vi indenfor 2 - 5 arbejdsdage. Dellevering er ikke mulig.

 

Mindre ordrer (pakke- og postforsendelser GLS pakkeshop): Hvis din ordre kun omfatter hynder, møbelovertræk, vedligeholdelsesprodukter, gaveartikler o.lign.afsendes disse med GLS. Bemærk, at pakker sendt med GLS leveres til GLS pakkeshop og kan ikke stilles på bopælen.

 

Såfremt alle varer er på lager, vil vi levere varerne inden for 2 - 5 arbejdsdage eller senest inden for 30 dage. Udsolgte varer kan have længere leveringstid. Ved levering skal du kvittere for modtagelse. Fragtomkostninger fastsættes iht. ordrens vægt samt postnummer. Fragtprisen kan altid ses inden du færdiggør bestillingen. Bemærk: Vi leverer ikke til ikke-brofaste øer

 

Vores fragtfirma har levering til kantsten, men de kontakter altid kunden dagen inden og informerer om dato og tidspunkt for levering. Fragtfirmaet bærer således ikke ind i haven, op på terrasser eller lignende. Noterer du, at varerne kan stilles (ved kantsten), er dette på eget ansvar.  Bemærk, at pakker sendt med GLS leveres til GLS pakkeshop og kan ikke stilles på bopælen.

International levering

Det er ikke muligt at vælge levering udenfor Danmarks grænser på mandalay.dk med undtagelse af Sverige.

 

Såfremt du ønsker levering til en adresse i andre lande end i Danmark og Sverige, skal du kontakte Mandalays kundeservice på kontakt@mandalay.dk. Herefter vil du modtage en faktura til din accept og betaling. Ved forsendelse til lande andre end Danmark og Sverige, pålægges et ekspeditionsgebyr svarende til de faktiske forsendelsesomkostninger. Disse omkostninger fastsættes på baggrund af en individuel vurdering iht. ordrens indhold og leveringens destination. Ordren afsendes som et hele (dellevering er ikke mulig) efter registreret indbetaling på Mandalays konto.

 

Vi gør opmærksom på, at der ved salg til kunder udenfor EU, kan der forekomme told og/eller importmoms på varen afhængig af reglerne i det pågældende land. Dette fremsendes direkte til dig fra speditøren og indgår ikke i den samlede leveringspris med mindre andet er udtrykkeligt specificeret på bestillingen.  Mandalay kan ikke levere til Storbritannien.

 

Risikoen og ansvaret for transporten påhviler til enhver tid dig ved internationale forsendelser. Varerne betragtes som leveret ved overdragelse til fragtmand. Ansvaret for forsendelsen påhviler stadig dig og fragtmanden. Levering vil altid være til kantsten.

International deliveries 

International deliveries other than Sweden are not possible when shopping on mandalay.dk.

 

Any order with delivery address outside of Denmark or Sweden must be made via email to Mandalay’s customer service department at kontakt@mandalay.dk. An invoice will be forwarded to the costumer for subsequent acceptance and payment. When shipping abroad, a handling fee corresponding to the actual shipping costs is charged. Handling fees are determined based on an individual assessment of the order content and delivery address. The order is shipped as a whole after registered payment onto Mandalay’s account (partial delivery is not possible). 

 

Please note that any goods with delivery address outside the European Union may be subject to additional customs duties and / or import VAT depending on local legislation. These are additional costs not included in the initial total delivery costs unless otherwise explicitly specified on the invoice. In such case settlement of additional costs must be settled directly between the customer and the freight forwarder.

 

Delivery to the United Kingdom is not possible.

 

The risk and responsibility for the transport rests with the customer at all times for international shipments. The goods are considered delivered and the order fulfilled by Mandalay when the freight forwarder comes in possession of the goods. The responsibility for the shipment still lies with the costumer and the freight forwarder. Please note that all deliveries are curbside deliveries.

Sådan handler du hos os 

For at foretage et køb på mandalay.dk skal du igennem 7 trin.
1) Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2) Indtast dine personlige oplysninger
3) Gør dig bekendt med og godkend vores forretningsbetingelser
4) Vælg forsendelsesmåde – og evt. skriv bemærkninger til leveringen
5) Vælg betalingsmåde
6) Indtast betalingskortdata
7) Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet

Betaling

Netbutikken på mandalay.dk tager imod MobilePay, Dankort, Forbrugsforeningen, dansk udstedte VISA / MasterCard samt udenlandsk udstedte VISA / MasterCard. Bemærk: vælger du betaling med MobilePay eller internationale kreditkort, så reserveres beløbet på din konto med det samme, og hæves, når vi afsender varerne fra vores lager. Vælger du at betale med betalingskort, sker det via en såkaldt SSL-forbindelse (secure socket layer), så uvedkommende ikke kan få adgang til dine kortoplysninger. Læs mere om SSL-forbindelser og sikkerhed hos Nets.

 

Bemærk! Det er kun muligt at anvende sikker to-faktor-godkendelse via nemID-app, MobilePay, SMS + kodeord. Alternativt via Visa og MasterCards 3D Secure. Alle mulighederne er lovkrav.

 

Hvis du anvender Mastercard skal du være opmærksom på, at der kan gå op til 45 dage fra pengene er trukket på din konto. Fra 1. januar 2018 opkræves der ikke gebyrer for VISA og Mastercard på din ordre.

 

Vi tager ikke gebyr for transaktioner med Dankort og Mobile Pay. Du kan betale med Dankort, Forbrugsforeningen og MasterCard i vores fysiske showrooms.

 

Kontooverførsler kan ikke foretages.

Sikker betaling med nemID-app

Det er sikkert ikke gået din næse forbi, at der er trådt nye EU-regler i kraft omkring sikker handel på internettet. De nye regler kræver, at der laves en såkaldt to-faktor-godkendelse af køb online. Vi har naturligvis sikret os at de nye regler overholdes, så du stadig kan føle dig sikker på mandalay.dk

 

E-nettet har udviklet nemID-appen i samarbejde med Nets DanID. Appen kan downloades i både Appstore og Google Play. Digitaliseringsstyrelsen har lavet en overskuelig vejledning til installering og aktivering af app'en. Du skal stadig bruge det gamle papkort til selve aktiveringen. Du kan læse Digitaliseringsstyrelsens vejledning her

 

Sikker betaling med SMS + kodeord

Hvis du ikke har installeret nemID-app'en, så kan du i stedet anvende den alternative måde med SMS og personligt kodeord. Dette kræver at du registrerer dit mobilnummer til dit betalingskort og opretter et personligt kodeord. Når du har registreret dit mobilnummer og lavet et kodeord hos Nets, vil du fremadrettet kunne modtage en engangskode på SMS som du skal bruge sammen med dit personlige kodeord, når du handler online. 

 

Du kan registrere dit mobilnummer og oprette et kodeord tilknyttet dit betalingskort hos Nets ved at klikke her

 

Vigtigt! Mandalay modtager ikke oplysninger om registreringen af de oplysninger. Dette sker udelukkende via Nets.

Aftalevilkår

Alle aftaler / kontrakter om køb via mandalay.dk indgås på dansk. Aftaler kan ikke indgås med børn og unge under 18 år. Alle køb skal foretages af myndige personer eller andre, der kan handle lovligt på barnets eller den unges vegne.

 

Købsaftalen indgås med:

Mandalay a/s

Mads Clausens Vej 9

8600 Silkeborg

Telefon: 44 94 16 42

E-mail: kontakt@mandalay.dk

CVR: 20445947

 

Du vil automatisk modtage en ordrebekræftelse med oplysninger om indholdet at din ordre, regler for returret, reklamations- og fortrydelsesret samt en standardformular til anvendelse i forbindelse med en evt. fortrydelse af ordren (Standardformularen kan downloades her). Du kan altid finde de gældende handels- og leveringsbetingelser på mandalay.dk. Det er ikke muligt at se tidligere ordrer på hjemmesiden. Hvis du har mistet din ordrebekræftelse, kan du kontakte os på kontakt@mandalay.dk

 

Mandalay har som sælger ansvaret for produktets kvalitet, og ethvert erstatningskrav vedrørende produktet rettes til Mandalay.

Mandalay kan ikke drages til ansvar for andet, end hvad der følger efter dansk lovgivning.

 

Ordrens pålydende værdi trækkes automatisk på dit kreditkort, når ordren meldes afsendt fra vores lager eller afhentet fra et click-and-collect showroom. Alle priser på mandalay.dk er gældende udsalgspriser inkl. 25 % moms.

 

Ved levering til adresser uden for EU fratrækkes momsen automatisk. Ved forsendelse til udlandet pålægges et ekspeditionsgebyr svarende til de faktiske forsendelsesomkostninger. Disse omkostninger fastsættes på baggrund af en individuel vurdering iht. ordrens indhold og leveringens destination.

Priser og betaling

Alle priser på mandalay.dk er i danske kroner (DKK). 

 

Ordrens pålydende værdi trækkes automatisk på dit kreditkort, når ordren meldes udsendt eller udleveret fra lager. Alle priser på mandalay.dk er gældende udsalgspriser inkl. 25 % moms.


Ved levering til adresser uden for EU fratrækkes momsen automatisk. Ved forsendelse til udlandet pålægges et ekspeditionsgebyr svarende til de faktiske forsendelsesomkostninger. Disse omkostninger fastsættes på baggrund af en individuel vurdering iht. ordrens indhold.

Behandling af kundeoplysninger

Når du afgiver en ordre på mandalay.dk registrerer vi dit telefonnummer, navn, adresse, postnummer, by og e-mailadresse. Du har ligeledes mulighed for at oprette dig som kunde, når du handler og registrere personlige oplysninger relevant for din ordre. Personoplysningerne registreres hos Mandalay a/s og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Har du haft reklamationer siden dit køb opbevarer vi oplysninger om din ordre og behandlingen af reklamationen indtil den nye reklamationsret er udløbet.

 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

 

Virksomhederne er:

  • Brinch & Partners (Revisor)
  • ePay (Transaktionsdata om din ordre - ingen personoplysninger)
  • Teller / Nets (Krypterede transaktionsdata Mandalay ikke har adgang til)
  • Trustpilot (eventuelle bedømmelser du har lavet)
  • Smartweb (hoster shoppen og registrerer din / dine ordrer samt relevante oplysninger)
  • Techno-Design (mailkorrespondance med Mandalay)
  • Mailchimp (nyhedsbreve - kan altid afmeldes)
  • helloRetail (din trafik på mandalay.dk til brug for produktvisninger og -anbefalinger på hjemmesiden)
  • Cubit Medialine ApS (webudvikler m. dataadgang)
  • ProRoom (databehandler - indsamler data ifbm. registreringen i showroom vejle. Data slettes efter 2 år)

 

Vi registrerer og videregiver til speditøren de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Disse være sig: navn, adresse, telefonnummer og email samt oplysninger om ordrens indhold og evt. kommentarer, der måtte være angivet i forbindelse med ordren.

 

Vi anvender flere speditører:

  • GLS til mindre forsendelser i Danmark og udlandet
  • DSV til større forsendelser til udlandet
  • andre kan anvendes om nødvendigt (fx 3x34)

 

Dine betalingskortdata videresendes krypteret til Nets/Teller via ePay, således at kun Nets/Teller har adgang til dem. Ved ordreafgivelse tillader du også, at Mandalay registrerer dine oplysninger til brug for ordrebehandling og bogføring. Mandalay forpligter sig til ikke at videregive disse oplysninger til tredjemand eller anvende oplysningerne i markedsføringsøjemed uden forudgående accept fra dig.

 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

 

Den dataansvarlige på mandalay.dk er: administrerende direktør Jakob Risvig Skov.

 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.

 

Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: kontakt@mandalay.dk

 


Nyhedsbreve:

Er du tilmeldt vores nyhedsbrev, har vi registreret din email-adresse og evt. fornavn og efternavn. Vi anvender Mailchimp og heyLoyalty til udsendelse af nyhedsbreve. Mailchimp og heyLoayalty registrerer desuden hvilke nyhedsbreve du har åbnet, klik, hvilken region din mailadresse er synlig i (fx. 25. km fra Aarhus), samt hvilken browser du anvender, emailklient og sprog.

 

Vi sender ca. 6 - 8 nyhedsbreve om måneden med informationer, guides, tilbud eller konkurrencer. Du kan altid framelde dig nyhedsbrevet ved at klikke på dette link “AFMELD” i de nyhedsbrevet du har modtaget.

 

Du er også velkommen til at kontakte os på kontakt@mandalay.dk eller på telefon 4494 1642.

 

Cookies:

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (fx et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er.

 

På mandalay.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter, og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig (fx at du ikke behøver at udfylde din adresse osv. hver gang du lægger en vare i kurven).

 

Du har altid mulighed for at slette cookies fra din computer. Det kan fx gøres på følgende måde:

 

I Safari 11.X slettes cookies under menuen ”Safari” -> ”Ryd historik” -> ”Ryd al historik”

 

i Chrome 66.X slettes cookies under menuen “Chrome” -> “Slet browserdata” -> “Ryd Data”

 

i Firefox 59.X slettes cookies under menuen “Historik” - > “Ryd senste historik” -> “Ryd nu”

 

Logstatistik:

Logstatistik bruges på mandalay.dk og betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm. Statistikken anvendes udelukkende til optimering af websitet og dets funktionaliteter.

 

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du afgive dine personlige oplysninger til brug for levering og hurtig sagsbehandling. Denne registrering foregår udelukkende i forbindelse med køb. Vi registrerer: navn, adresse, postnummer, telefonnummer og emailadresse. Personoplysningerne registreres hos Mandalay a/s og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.

 

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor.

 

Den dataansvarlige er administrerende direktør, Jakob Risvig Skov.

 

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. Kun kortdata afsendes krypteret i den forstand at kun Teller/Nets samt ePay kan aflæse dine kortdata.

Oplysninger afgivet til mandalay.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen særligt personfølsomme oplysninger som politisk, religiøs eller seksuel observans.

 

Som registreret hos Mandalay a/s, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Mandalay a/s via e-mail: kontakt@mandalay.dk

Fortrydelse & ombytning

Er varen beskadiget eller modtager du en forkert vare, så venligst kontakt os. Hav venligst dit ordrenummer klar.

Fortrydelsesret

FOR ALLE VARER GÆLDER 14 DAGES FORTRYDELSESRET. FORTRYDELSESFRISTEN UDLØBER 14 DAGE FRA DEN DAG HVOR DU ELLER EN AF DIG ANGIVEN TREDJEMAND, DOG IKKE TRANSPORTØREN, FÅR VARERNE I FYSISK BESIDDELSE. SÅFREMT FRISTEN FOR FORTRYDELSE FALDER PÅ EN LØRDAG, SØNDAG, HELLIGDAG, GRUNDLOVSDAG, 24. ELLER 31. DECEMBER ELLER LIGNENDE, DA FLYTTES FRISTEN TIL FØRSTKOMMENDE HVERDAG DEREFTER. HVIS DU VIL SIKRE DIG BEVIS FOR RETTIDIG FORTRYDELSE, KAN DU F.EKS. SENDE DENNE SOM ANBEFALET BREV OG OPBEVARE POSTKVITTERINGEN.

 

ØNSKER DU AT FORTRYDE DIT KØB, KAN DU SENDE EN EMAIL TIL MANDALAY PÅ KONTAKT@MANDALAY.DK. VENLIGST OPLYS DIT ORDRENUMMER, NAVN, ADRESSE, TELEFONNUMMER OG GERNE EMAIL. DU MODTAGER EN BEKRÆFTELSE PÅ MODTAGELSEN AF DIN HENVENDELSE. DU HAR OGSÅ MULIGHED FOR AT UDFYLDE OG INDSENDE FORTRYDELSESFORMULAREN TIL OS. FORMULAREN MODTAGER DU SAMMEN MED DIN ORDREBEKRÆFTELSE.

 

DU KAN OGSÅ DOWNLOADE FORTRYDELSESFORMULAREN HER

 

DU KAN IKKE FORTRYDE VED AT NÆGTE MODTAGELSE AF VAREN UDEN SAMTIDIG AT GIVE OS TYDELIG BESKED HEROM.

 

HAR DU FORETAGET DIN ORDRE I MANDALAYS NETBUTIK, VIL DU AUTOMATISK MODTAGE EN EMAIL, NÅR DIN ORDRE ER ANNULLERET. HAR DU ALLEREDE MODTAGET DINE VARER, VIL MANDALAY BEDE OM DINE BANKOPLYSNINGER, SÅ VI KAN TILBAGEFØRE KØBESUMMEN TIL DIN KONTO VIA KONTOOVERFØRSEL. VÆR OPMÆRKSOM PÅ AT KUN ORDREN I DENS HELE KAN ANNULERES.

 

DU RETURNERER VARERNE ELLER AFLEVERER DEM TIL OS PÅ NEDENSTÅENDE ADRESSE UDEN UNØDIG FORSINKELSE OG SENEST 14 DAGE FRA DEN DATO, HVOR DU HAR INFORMERET OS OM FORTRYDELSEN. DU BÆRER RISIKOEN FOR VAREN FRA VARENS LEVERING, OG VED RETURNERING ER DU ANSVARLIG FOR, AT VAREN ER PAKKET FORSVARLIGT IND.

 

VARERNE RETURNERES TIL:

MANDALAY A/S

MADS CLAUSENS VEJ 9

DK-8600 SILKEBORG

 

DU BETALER RETURFRAGT VED FORTRYDELSE AF KØBET. VEDLÆG FAKTURAEN ELLER EN KOPI AF DENNE.

 

VED FORTRYDELSE AF KØBET INDEN FOR DE 14 DAGE, TILBAGEBETALES KØBESUMMEN INKL. ORDRENS EVT. LEVERINGSOMKOSTNINGER TIL DIG (DOG IKKE EKSTRAOMKOSTNINGER SOM FØLGE AF DIT EGET VALG AF ANDEN LEVERINGSFORM END DEN BILIGSTE FORM FOR STANDARDLEVERING, SOM VI TILBYDER PÅ DET PÅGÆLDENDE ORDREINDHOLD). TRANSAKTIONSGEBYRER TIL VISA OG MASTERCARD TILBAGEBETALES IKKE. VI OVERFØRER BELØBET VED EN OVERFØRSEL TIL DIN BANKKONTO SENEST 14 DAGE FRA VI HAR MODTAGET BESKED OM DIN FORTRYDELSE. DET ER DERFOR VIGTIGT, AT VI FÅR OPLYST DIT KONTO - OG REGISTRERINGSNUMMER TIL BRUG FOR OVERFØRSLEN. DU PÅLÆGGES INGEN FORM FOR GEBYRER SOM FØLGE AF TILBAGEBETALINGEN. VI KAN DOG TILBAGEHOLDE TILBAGEBETALINGEN, INDTIL VI HAR MODTAGET VARERNE RETUR, ELLER DU HAR FREMSENDT DOKUMENTATION FOR AT HAVE RETURNERET VARERNE, ALT EFTER HVAD DER ER TIDLIGST.

 

DU HÆFTER FOR ENHVER EVENTUEL VÆRDIFORRINGELSE AF VARERNE, DER SKYLDES ANDEN HÅNDTERING, END HVAD DER ER NØDVENDIG FOR AT FASTSLÅ VARERNES ART, EGENSKABER OG DEN MÅDE, DE FUNGERER PÅ (EKSEMPELVIS, HVAD DER I EN FYSISK FORRETNING ER TILLADT PRAKSIS, FOR AT KUNNE AFPRØVE OG VURDERE EN VARE INDEN KØBETS GENNEMFØRELSE). ORIGINALEMBALLAGEN UDGØR I NOGLE TILFÆLDE (STOLE, BORDE, BÆNKE, HYNDEBOKSE, MØBELOVERTRÆK, HYNDER, PARASOLLER, SOFAER, GAVEARTIKLER) EN VÆSENTLIG VÆRDI FOR VARERNE. DET BETYDER, AT VAREN IKKE KAN ANSES FOR RETURNERET I EN STAND, DER BERETTIGER FULD REFUNDERING VED FORTRYDELSE, HVIS EMBALLAGEN IKKE FØLGER MED ELLER IKKE KAN GENANVENDES. HUSK DERFOR ALTID SÅ VIDT MULIGT, AT GEMME EMBALLAGEN TIL DU ER SIKKER PÅ, AT DU VIL BEHOLDE VAREN.

 

BEMÆRK: VI MODTAGER IKKE PAKKER SENDT PR. EFTERKRAV.

Reklamationsret 

Er varen beskadiget eller modtager du en forkert vare, så venligst udfyld vores reklamationsformular på mandalay.dk, da dette letter sagsbehandlingen. Du kan sende en mail til reklamation@mandalay.dk. Medsend meget gerne digital foto af den pågældende skade. For at kunne behandle din sag hurtigst mulig, er det en utrolig god idé at oplyse dit ordrenummer. Du finder ordrenummeret øverst på ordrebekræftelsen.

 

Din henvendelse sendes direkte til Mandalays Tekniske afdeling. Har du ikke hørt fra os inden 7 arbejdsdage, så kan du kontakte hovedkontoret på telefon: 44 94 16 42.

 

Skriftlig reklamation kan desuden ske til:

Mandalay A/S

Mads Clausens Vej 9

8600 Silkeborg

 

Du er altid dækket af 2 års reklamationsret. Ved reklamation forbeholder Mandalay sig retten til at afhjælpe en mangel / erstatte en ubeskadiget vare frem for at tilbagebetale købesummen. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

 

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

 

I det tilfælde, at du ikke er enig i vores behandling af en evt. reklamation, er du velkommen til at henvende dig til Nævnenes Hus (Toldboden 2, 8800 Viborg; www.naevneneshus.dk, tlf: 7240 5600)

 

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DA  

 

Ombytning, reparation o.lign. forudsætter, at skaden ikke skyldes almindelig slid, manglende vedligeholdelse af varen, skader påført i ond tro (eksempelvis påvirkning af skruer, bøsninger eller fletopstramning). Ved almindelig slid forstås bl.a. helårsbrug udendørs, manglende tildækning af møbler i våde perioder, skader forårsaget af uhensigtsmæssig anvendelse (herunder placering af madvarer direkte på møblerne eller vedligeholdelse med andre hjælpemidler end Mandalays) og skader som følge af forkert vinteropbevaring (f.eks. at stille møbler i skur inden de er helt tørre, da dette kan forårsage algevækst).

 

Vi skal gøre opmærksom på, at plastovertræk - som det er tilfældet med fx sko - anvendes i og påvirkes af meget skiftende vejrforhold (stærk sol, regn, slud, storm og lignende). Derfor har plastovertrækkene en forventet holdbarhed på 6 måneder ved almindelig anvendelse.

 

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

 

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Forbehold

Der tages forbehold for tryk-/ tastefejl samt udsolgte varer,udgåede varer samt forsinkelser i produktionen. 

 

Mandalay forudsætter, at du har gjort sig bekendt med de almindelige vedligeholdelsesforanstaltninger ved produkterne. På www.mandalay.dk er der altid adgang til denne information.

Virksomhedsoplysninger

Mandalay a/s

Mads Clausens Vej 9

DK-8600 Silkeborg

CVR: 2044 5947

 

Mandalay blev etableret 1995

Leveringspriser

Alle vores leveringspriser er baseret på produktets vægt inkl. emballage. Fragtestimatet på kurvsiden er angivet på baggrund af ordrens totale vægt.

Alle ordrer sendes som én samlet levering, og delleveringer er desværre ikke muligt.

Levering til ikke-brofaste øer samt til adresser udenfor Danmarks grænser med undtagelse af Sverige er ikke muligt. I så tilfælde skal du selv arrangere eventuel fragt.

 

Vi har følgende leveringsmuligheder hos Mandalay:
Postpakker for mindre varer samt levering med fragtmand for større ordrer.

Vi anbefaler, at du angiver dit mobilnummer, når du bestiller. På den måde kan vi eller vores fragtfirma kontakte dig på SMS ang. leveringen.

 

LEVERING I DANMARK

GLS PAKKESHOP: 49,-

En stor del af vores varer kan sendes direkte til en GLS pakkeshop nær dig. Er alle varer på lager, så sender vi dem indenfor 1 – 6 hverdage.

Små pakker 49,- kan omfatte varer så som udvalgte gaveartikler, plastfødder og øvrige reservedele samt udvalgte hynder og plejeprodukter. I visse tilfælde, kan leveringsprisen stige afhængig af den samlede ordres vægt og størrelse.

 

MED FRAGTMAND: FRA 119,-

Ved større ordrer, der grundet vægt eller rumfang ikke kan sendes til en GLS pakkeshop, så sender vi din ordre med fragtmand. Såfremt hele din bestilling er på lager, så afsender vi dine varer indenfor 2 – 8 arbejdsdage.

 

Levering med fragtmand er til kantsten og ind- og opbæring samt opstilling og evt. medtagning af emballage er ikke muligt.

 

Vi bestræber os på at kontakte dig via SMS dagen før levering. Såfremt datoen ikke er mulig for dig, er der et direkte telefonnummer i SMSen som du bedes kontakte og aftale nærmere.

Såfremt det ikke er muligt at levere din ordre pga. fysiske forhindringer eller andet på adressen, så medtages varerne igen og leveringen faktureres og kan ikke refunderes.

 

Mellemstore leverancer med fragtmand fra 119,- omfatter som oftest mindre ordrer, der grundet rumfang eller vægt ikke kan sendes til en GLS pakkeshop. Disse kan blandt andet være en eller flere af havestole eller en større bænk.

 

Større leverancer med fragtmand fra 499,- omfatter som oftest havemøbelsæt i separate emballager eller en stor teakbænk, der grundet rumfang eller vægt ikke kan sendes til en GLS pakkeshop. Vi forsøger så vidt muligt at pakke mindre tilkøb så som hynder ned i en af kasserne.

 

FRAGTFRI LEVERING

I visse tilfælde har vi fri levering, hvis ordrens samlede beløb overstiger en hvis grænse. Du vil altid kunne se dette på hjemmesiden.

Bemærk:
Fragtfri levering til Sverige er desværre ikke mulig.

 

LEVERING I SVERIGE

GLS PAKKESHOP: DKK 150,-

En stor del af vores varer kan sendes direkte til en GLS pakkeshop nær dig. Du får automatisk besked, når din pakke er afsendt.

Små pakker kan omfatte varer så som udvalgte gaveartikler, plastfødder og øvrige reservedele samt udvalgte hynder og plejeprodukter. I visse tilfælde, kan leveringsprisen stige afhængig af den samlede ordres vægt og størrelse.

 

MED FRAGTMAND: DKK 2.000,-

Ved større ordrer, der grundet vægt eller rumfang ikke kan sendes til en GLS pakkeshop, så sender vi din ordre med fragtmand. Du får automatisk besked, når din pakke er afsendt. Bemærk venligst, at leveringstiden til Sverige kan være længere end 2 - 8 arbejdsdage.

 

Levering med fragtmand er til kantsten og ind- og opbæring samt opstilling og evt. medtagning af emballage er ikke muligt.

 

Såfremt det ikke er muligt at levere din ordre pga. fysiske forhindringer eller andet på adressen, så medtages varerne igen og leveringen faktureres og kan ikke refunderes.